Klantgericht schrijven

Gemaakte afspraken bevestigen, informatie geven of juist opvragen, een klacht afwikkelen… Of het nu gaat om een interne of externe klant, een interne memo of een extern gerichte e-mail of brief, je wilt graag dat je boodschap goed overkomt.  Maar hoe zorg  je voor een duidelijke opbouw van je tekst? Hoe formuleer je helder, kort en bondig? Wat zet je in de onderwerpregel van de mail of brief? En wat maakt een tekst klantgericht? Op al deze vragen geeft de training ‘Klantgericht schrijven’ het antwoord.

 

Wat ga je doen?

Om de cursus goed te kunnen afstemmen op ieders leerdoelen ontvangt de trainer vooraf graag je knelpunten en leerwensen. Daarnaast levert iedere deelnemer een aantal voorbeeldmails aan. Tijdens de cursus behandelt de trainer de do’s en dont’s van e-mailcommunicatie. Theorie en oefening wisselen elkaar af: na ieder stukje theorie ga je met het geleerde aan de slag. De eigen voorbeeldteksten vormen daarbij het uitgangspunt. Hierdoor kun je de vertaalslag van de theorie naar je eigen praktijk heel gemakkelijk maken.

Resultaat

Na afloop van de cursus:

  • beschik je over handvatten om vlot een brief, e-mail of memo op te stellen met een duidelijke kernboodschap;
  • weet je de opbouw af te stemmen op de soort tekst;
  • ben je in staat de juiste toon te bepalen die past bij je organisatie, de lezer en de boodschap;
  • Is de formulering van je tekst  begrijpelijk en to-the-point;
  • is het begrip ‘klantgericht schrijven’ vertaald naar praktische schrijftips.

Investering

€ 399,- excl. btw
(incl. koffie, thee, fris en lunch)

Data

- Donderdag 14 april 2022 (9.00 – 16.30 uur)

- Donderdag 6 oktober 2022 (9.00 – 16.30 uur)

Liever een andere datum? Informeer naar de mogelijkheden.

Bijzonderheden

Ook in-company mogelijk. Neem contact met ons op via het aanvraagformulier op deze pagina en vraag naar de mogelijkheden!

Interesse?

Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!


    TOP