Klantgericht e-mails schrijven

Gemaakte afspraken bevestigen, informatie geven of juist opvragen, een klacht afwikkelen… Er zijn genoeg redenen om iemand een e-mail te sturen. Maar welke opbouw past het beste bij welke e-mail? Hoe formuleer je helder, kort en bondig? Wat zet je in de onderwerpregel van de mail? En wat maakt een mail klantgericht? Op al deze vragen geeft de training ‘Klantgericht e-mails schrijven’ het antwoord.

Wat ga je doen?

Om de workshop goed te kunnen afstemmen op ieders leerdoelen ontvangt de trainer vooraf graag je knelpunten en leerwensen. Daarnaast levert iedere deelnemer een aantal voorbeeldmails aan. Tijdens de workshop behandelt de trainer de do’s en dont’s van e-mailcommunicatie. Theorie en oefening wisselen elkaar af: na ieder stukje theorie ga je met het geleerde aan de slag. De eigen voorbeeldteksten vormen daarbij het uitgangspunt. Hierdoor kun je de vertaalslag van de theorie naar je eigen praktijk heel gemakkelijk maken.

Resultaat

Na afloop van de workshop:

  • beschik je over handvatten om vlot een e-mail op te stellen met een duidelijke kernboodschap;
  • weet je de opbouw af te stemmen op de soort e-mail;
  • ben je in staat de juiste toon te bepalen die past bij je organisatie, de lezer en de boodschap;
  • is de formulering van je e-mails is begrijpelijk en to-the-point;
  • is het begrip ‘klantgericht schrijven’ vertaald naar praktische schrijftips.

Investering

€ 399,- excl. btw
(incl. koffie, thee, fris en lunch)

Data

Donderdag 15 april 2021 (9.00 – 16.30 uur)

 

Liever een andere datum? Informeer naar de mogelijkheden.

Bijzonderheden

Ook in-company mogelijk. Neem contact met ons op via het aanvraagformulier op deze pagina en vraag naar de mogelijkheden!

Interesse?

Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!


    TOP