Gemaakte afspraken bevestigen, informatie geven of juist opvragen, een klacht afwikkelen… Of het nu gaat om een interne of externe klant, een interne memo of een extern gerichte e-mail of brief, je wilt graag dat je boodschap goed overkomt. Maar hoe zorg je voor een duidelijke opbouw van je tekst? Hoe formuleer je helder, kort en bondig? Wat zet je in de onderwerpregel van de mail of brief? En wat maakt een tekst klantgericht? Op al deze vragen geeft de cursus ‘Klantgericht schrijven’ het antwoord.
Na afloop van de cursus:
In je werk heb je te maken met schriftelijk klantcontact. Je moet snel en helder met ze communiceren waarbij je het belang van de klant niet uit het oog mag verliezen.
Om de cursus goed te kunnen afstemmen op ieders leerdoelen ontvangt de trainer vooraf graag je knelpunten en leerwensen. Daarnaast levert iedere deelnemer een aantal voorbeeldmails aan. Tijdens de cursus behandelt de trainer de do’s en dont’s van e-mailcommunicatie.
Theorie en oefening wisselen elkaar af: na ieder stukje theorie ga je met het geleerde aan de slag. De eigen voorbeeldteksten vormen daarbij het uitgangspunt. Hierdoor kun je de vertaalslag van de theorie naar je eigen praktijk heel gemakkelijk maken.
Heb je een vraag of ben je benieuwd naar deze cursus? Laat je gegevens achter en we sturen je actuele, aanvullende informatie, dit is geheel vrijblijvend.